Kaj je Dihalna telovadba?

  1. Dihalna telovadba je primerna skoraj za vsakogar (omejitve preberite spodaj). Osnovana je na stari tehniki menihov iz visokogorja Altaj. Vaje je v 20. stoletju prva proučevala in metodizirala prof. A. Strelnikova. Že desetletja so v uporabi v uradni medicini za pomoč pri zdravljenju različnih bolezni. Imajo certifikat Ministrstva za zdravje in so večkrat klinično testirane.

  2. Raznolike hitre vaje so unikaten primer združitve lahke telovadbe (ki v kratkem času razgiba in odkrči celo telo) in ritmičnih, odrezavih, močnih vdihov skozi nos, ki krepijo pljuča in vse dihalne mišice. To ni joga, ni telovadba, niti ozaveščanje dihanja - vadba je čisto samosvoja tehnika. 

  3. Je edina tehnika, ki rezultat doseže s stiskanjem prsnega koša, ne pa z njegovim širjenjem. Vsakič se vdihne karseda malo zraka. Vdih naredimo hkrati z gibom. Deluje kot nekakšno »dvigovanje uteži« za dihalni aparat in vse mišice, povezane z njim.

  4. Je idealna vadba za sodobnega človeka, ki hoče z jasnimimi navodili in v kratkem času priti do očitnega rezultata. Rezultat je življenjsko pomemben: Povrne se refleksno polno ritmično dihanje.

  5. Vadbo za pljuča potrebujemo vsi. Z leti se vse bolj oddaljujemo od popolnega dihanja, ki ga imamo kot zdravi dojenčki. Razlogi za to so: psihološki stres (pri nekaterih se prične že v otroštvu) - zaradi njega dih nenehno zadržujemo, ozka oblačila, nezdrave razvade, maščoba na trebuhu, dolge ure sedenja… Poleg tega nam po 40. letu vse bolj slabijo očesu skrite mišice dihanja in se manj obnavljajo pljučne alveole. Dihanje slabi, tako kot ostali procesi v telesu. Tudi zelo vitalen in zdravo živeč starejši človek bo imel vsaj 40% manj pljučne kapacitete kot v mladosti. 

  6. In zatorej: Večini odraslih ljudi je treba krepiti in vračati nezavedni-ritmični-globoki dihalni vzorec, pomagati obnovi pljučnih alveol in krepiti dihalne mišice. 

  7. To bi moral biti del vsakdana, kot tuširanje ali umivanje zob.:)

Vseh vaj je več kot petdeset. "Zlata kombinacija" vključuje trinajst vaj, ki mehko razgibajo celotno telo - roke, trup, noge, hrbtenico, vrat in postopoma odpirajo ter krepijo ves dihalni sistem. Vaje so zabavne, hitre in lahkotne, nekatere skoraj plesne.

PONUDBA

SPLETNIH TEČAJEV

BREZPLAČNO PREIZKUSITE

Splošna pravila za izvajanje vaj:

  • Vaje temeljijo na sunkovitih, kratkih, ritmičnih vdihih skozi nos. Hitrost vdihov je približno 3 na 2 sekundi, treba je vse čas držati pravi tempo in intenzivnost.

  • O izdihih ne razmišljamo.

  • Ker nos dela na vso moč, moramo paziti, da napetosti ne prenašamo na telo.

  • Posamezno vajo ponavljamo štirikrat po osem vdihov, vsakič s kratkim premorom. Torej dvaintrideset ponovitev. Sčasoma to za vsako vajo naredimo trikrat - torej šestindevetdeset ponovitev. Na začetku se ustavljamo na vsaki osmici, kasneje delamo dvaintrideset ponovitev brez ustavljanja.

  • Ne uvajamo več kot ene vaje na dan, vadba je zelo intenzivna in nova za organizem.

OGREVALNA VAJA ZA ZAČETNIKE:

Hodimo po stanovanju ali v naravi (temperatura zraka naj bo vsaj 5 stopinj). Delamo po osem korakov zaporedoma. Ob vsakem koraku rahlo klecnemo na sprednji nogi in ob tem silovito kratko vdihnemo skozi nos. Med tem, ko dajemo naprej drugo nogo, se zgodi spontan izdih skozi usta ali nos. Ob tem smo ves čas vzravnani in sproščeni. Hojo v osmicah lahko ponavljamo tako dolgo, da se navadimo ter hitrih in kratkih vdihov, ki vedno prihajajo v sproščeno telo.

Ne odlašajte, prva dva dneva tečaja vam podarimo:
IMG_0412_edited.png

Kako pričeti novo življenje?

To ve vendar vsak plod!

Treba je vdihnitit in dihati.

A najvažneje - do tega je treba dozoreti.

Manca Izmajlova,

iz knjige "Vdihni življenje s polnimi pljuči"

DEJSTVA URADNE MEDICINE:

Kontraindikacije, oziroma v katerih primerih se je treba posvetovati z osebnim zdravnikom:

  • Vadba med normalno nosečnostjo je dovoljena, svetuje se predhoden posvet z zdravnikom

  • Vse kronične bolezni terjajo previdno in zelo postopno vadbo

  • Hujše bolezni srca in ožilja

  • Poškodbe hrbtenice in glave

  • Notranja krvavitev oz. možnost le-te

  • Povišana telesna temperatura

  • Žolčni ali ledvični kamni

  • Hipertenzija, zvišan očesni ali intrakranialni tlak

  • Miopija

  • Tromboflebitis

  • Glavkom

Dihalna telovadba deluje na sledečih področjih zdravja:

  • Izboljšuje metabolizem

  • Izboljšuje razpoloženje, delovanje možganov, spomin

  • Krepi imunski sistem

  • Zdravi alergije

  • Pomaga pri zdravljenju astme, bronhitisa, kroničnega vnetja mandljev, virusnih okužbah

  • Krepi srce in ožilje

  • Izboljšuje mikrocirkulacijo

  • Pospešuje zdravljenje vnetnih procesov v telesu

  • Pomaga povrniti življenjsko moč po bolezni

  • Dobro učinkuje proti stresu, depresiji, anksioznosti, kronični utrujenosti

  • Odpravlja glavobol

  • Spodbuja hujšanje

  • Pomaga pri opustitvi kajenja

Sodobna medicina je že večkrat dokazala, kako pomembna je dobra nasičenost telesa s kisikom. Z rednim izvajanjem dihalne telovadbe se lahko pomaga zdraviti in obvladovati številne bolezni: 

  • Bronhitis in bronhialna astma (Vadba obnavlja sluznico bronhijev, blaži vnetje, pomaga pri hitrejšemu izkašljavanju, povečuje elastičnost in prekrvavitev pljuč. Pri otrocih so testiranja pokazala, da je z dosledno vadbo možna popolna ozdravitev.)

  • Nevroza, depresija (Vadba vsakič takoj izboljša stanje duha in razpoloženje človeka. Pojavi se veliko pozitivnih čustev in povečan občutek notranje moči.) 

  • Vozlički na glasilkah, izguba glasu

  • Kroničen izcedek iz nosu, sinusitis

  • Težave z urogenitalnim sistemom

  • Težave s prebavnim sistemom

  • Kožne bolezni: nevrodermatitis, luskavica, nekatere oblike aken (Vadba poskrbi, da celice spet postanejo nasičene s kisikom in zato se pospeši regeneracija kože. Bolj se tudi aktivira kožno dihanje, kar je pozitivno za vse telo. Zmanjša se zamašitev lojnih žlez in s tem aken.)

  • Bolezni srca in ožilja (Vadba izboljšuje prekrvavitev, regulira krvni pritisk in krepi srce. Pri težjih primerih je potreben nadzor zdravnika.)

  • Glavoboli, epilepsija

  • Jecljanje (Vadba lahko bistveno izboljša jecljanje pri otrocih.)

  • Skolioza, poškodbe hrbtenice, bolečine v vratu (Vadba deluje na hrbtenico od znotraj. Medvretenčni diski si hitreje opomorejo, osvobodijo se stisnjena vretenca. Pri težjih primerih je potreben nadzor zdravnika.)

  • Sladkorna bolezen tipa 2

  • Prekomerna teža (Vadba izboljša delovanje vseh možganskih centrov in regulira željo po hrani. Zaradi aktivacije presnovnih procesov na celični ravni se ne povečuje število novih maščobnih celic, obstoječe pa hitreje izgorevajo. Potrebna je vadba trikrat na dan.)

  • Prenehanje kajenja (Vadba pomaga opustiti kajenje in zelo hitro očisti glasilke, sapnik in pljuča nikotinskih usedlin.)

Razlogi, zakaj pride do okrevanja:

  • Zaradi močno povečane količine zraka v pljučih se izboljša oksigenacija krvi. Vse celice in vsi organi v telesu dobijo veliko več kisika kot prej.

  • Dihanje postaja vse lažje, vse svobodnejše. Vse bolj se krepijo dihalne mišice.

  • Zaradi pravilnega vdiha in izdiha se pljuča očistijo prahu, plinov in drugih škodljivih snovi.

  • Dihalni organi so bolj in hitreje prekrvavljeni.

  • Bolj začnejo delovati mišice grla, le-to se zelo sprosti. Vdih je vse bolj svoboden. Okrepijo se glasilke in ves glasovni aparat.

  • Telovadba nežno in pravilno razgibava vse dele telesa: vrat, roke, noge, boke, rame, trup.

(Viri: strokovni članki, klinične raziskave, diplomske naloge, knjiga Dr. M. Šetinina: Dihalna telovadba A. Strelnikove, film Ruska nacionalna dihalna vadba)